100 років моди. Сумки 2000-10х років XXI століття
Новий час вимагає нових рішень. І звичайно, початок XXI століття відбився на тенденціях моди. Після "хвалькуватих" 80-х і "модельних 90-х", натхненні бажанням змін, бренди стали ще сміливіше і витонченішими у своїх дизайнах. Створити просто красиву річ для них вже занадто пересічне завдання. Кожен прагне створити унікальний, виразний виріб, який претендуватиме на звання "культовий".
Пропонуємо зануритися в історію моди і подивитися, чим ще надихалися дизайнери для створення трендових моделей сумок.
Світські 2000-ні
У 2000-х посилилася одержимість знаменитостями. Крім супермоделей люди обожнювали зірок серіалів, фільмів, поп-музики. Побачивши новий образ у одній із серій «Пліткарки» або «Божевільних», дівчата моментально намагалися повторити його. З фільмів ключову роль у світі моди зіграли «Диявол носить Prada», «Шопоголік» і «Блондинка в законі». А з естради тренди диктували Брітні Спірс, Дженніфер Лопес, Бейонсе і Крістіна Агілера.
Відповідно і боротьба за звання it-bag загострилася. Dior і Fendi залишалися у лідерах, але також до них приєдналися Balenciaga, Saint Laurent, Chloé, Marc Jacobs, Givenchy і Louis Vuitton. Деякі it-bags 2000-х нещодавно повернулися і знову готові поборотися за цей титул.
Після успіху Lady Dior новим хітом модного будинку стала Saddle Bag. Як і Fendi Baguette, ця сумочка носилася під пахвою і була фаворитом Керрі Бредшоу і таких зірок, як Періс Хілтон і Бейонсе. Вона відрізнялася перш за все своєю унікальною асиметричною формою, що віддалено нагадує сідло (чим, власне, і обумовлена назва "saddle"). Dior Saddle протрималася на хвилі успіху не дуже довго і пішла з поля зору у 2007. Dior відновив виробництво моделі у 2018, і вона моментально очолила рейтинги трендів знову.
Модний будинок Fendi же створив повну протилежність своєї попередньої it-bag. Нова Spy Bag від Fendi була об'ємною, м'якою, а формою схожа на сумку-хобо, але все ж нею не була. Вона відразу з'явилася на усіх червоних доріжках (навіть незважаючи на свій розмір) і знімках папарацці, побувавши в руках у Ліндсі Лохан, Вікторії Бекхем, Кіри Найтлі і Сари Джессіки Паркер.
До тренду на м'які, мішкуваті сумки приєдналися і інші it-bags. Chloé Paddington теж користувалася великим успіхом у знаменитостей, хоч вона була і важкувата і незручна. Balenciaga, у свою чергу, випустила Motorcycle Bag – прототип культової City Bag. Ніколя Гескьер, головний дизайнер Balenciaga у той час, сумнівався перед випуском моделі – вона здавалася надто безформною. Але Кейт Мосс відразу закохалася у цю сумку, а за нею пішли й усі інші. На честь 20-го дня народження сумки Демна Гвасалія вирішив подарувати їй нове життя, презентувавши на показі осінь-зима 2020-2021 нову варіацію: Balenciaga Neo Classic.
Крім цього серед значущих сумок слід відзначити Marc Jacobs Stam, названу на честь канадської супермоделі Джессіки Стем, Yves Saint Laurent Muse, Givenchy Nightingale, а також колекцію Louis Vuitton з різнокольоровими монограмами, створену у співпраці з японським художником Такаші Муракамі.
Інстаграмні 2010-ті
У 2010 році з'явився Instagram, і це змінило модну індустрію назавжди. Тепер для того, щоб створити нову it-bag більше не було потрібно чекати схвалення з боку знаменитостей або модних видань – створити тренд тепер міг будь-хто, чиє фото б набрало достатньо лайків в Instagram. Дизайнерам довелося адаптуватися до нового формату поширення модних тенденцій, щоб їхні речі виграшно виглядали не тільки у реальному житті, але і на екранах телефонів. Звичайно ж, як і в попередніх двох десятиліттях, знаменитості продовжували чинити значний вплив на моду, адже саме їм було найлегше завоювати аудиторію в Instagram, та й традиційні джерела масової інформації ніхто не скасовував.
Щоб встигати за стрімким ритмом розвитку моди в соціальних мережах, у 2010-х практично щороку фантазія дизайнерів дарувала нам нову it-bag, а іноді і не одну. У 2010 році вийшла культова Céline Luggage Tote, але вибилася у лідери вона не відразу – на початку десятиліття звання it-bag все ж продовжувала носити Motorcycle Bag від Balenciaga. Відразу після випуску Luggage Tote лежала на полицях магазинів, не викликаючи особливого ажіотажу, і тільки після того, як її помітили такі трендсетери, як сестри Олсен, вона стала хітом. Поєднуючи в собі універсальність, елегантність і практичність, вона цілком обґрунтовано стала класикою поза часом.
У 2011-му з'явилася Givenchy Antigona, названа на честь одного з найсильніших і самовідданих персонажів грецької міфології. Як і особистість, яка надихнула дизайнерів, ця сумка відрізнялася міцністю і непохитністю завдяки міцній структурі, надійній блискавкі і витривалим ручкам. У той же час загальний силует надавав їй жіночності. У сукупності це тонкий баланс протилежностей робив модель Antigona вдалим доповненням до будь-якого образу, що і дозволило їй поповнити ряди культової класики слідом за Céline Luggage Tote. Після 10 років успіху Givenchy вирішили випустити нову, більш розслаблену версію Antigona – Antigona Soft.
У цьому ж році дебютувала ще одна значуща сумка – Chanel Boy, яка відображає хлоп'ячу натуру Коко Шанель. На відміну від попередніх двох бестселерів цього десятиліття, Chanel Boy була більш компактною сумочкою через плече, і спричинила за собою низку інших мініатюрних it-bags.
Любов до мініатюр посилилася у 2017-м, коли Jacquemus випустив крихітну Le Chiquito, а в 2019-м – досягла свого апогею, коли французький дизайнер створив ще більш підсилену версію цієї сумочки – Le Petit Chiquito. Вони моментально просто приголомшили усіх it-girls, і фото з цими крихітними, але гостротрендовими сумочками заполонили весь Instagram.
Крім цього не можна забувати про появу Saint Laurent Sac de Jour у 2014-му. У цій сумці не було нічого зайвого. Стриманий, лаконічний і в той же час сучасний силует робить її ідеальним компаньйоном для будь-якого образу, через що вона і закріпила за собою репутацію однієї з найбільш затребуваних сумок нашого часу.
Мабуть, найбільш незвичайною і тією, що запам'ятовується it-bag 2010-х стала Loewe Puzzle, створена у 2015 році Джонатаном Андерсоном – засновником бренду JW Anderson. Як підказує назва, ця модель нагадує пазл складений з геометричних фігур різного розміру, що й надає їй унікальну асиметричну форму. У 2018 році, на хвилі тренду на мініатюрні сумки, вийшла міні-версія Loewe Puzzle, давши новий імпульс її популярності.
Головними трендами 2000-10х років можна вважати моделі, що так стрімко стали класикою, а також інстаграмні fast-fashion варіації. Ці два контрастних за своєю філософією напрямки за підсумком стали доповненням один для одного. Так, у гардеробі кожної модниці надовго залишаються культові сумки на ряду з більш швидкоплинними акцентними моделями.
Наш цикл "100 років моди. Сумки" ми хочемо фіналізувати модними" передбаченнями". Які ще тренди незабаром вийдуть на модне поле бою і битимуться з стійкими трендами з історії, пофантазуємо далі ...
Кошик порожній
Cайт принадлежит компании UATREND FASHION LTD