100 років моди. Сумки. Погляд у майбутнє
За останні 100 років мода на сумки неодноразово змінювалася до невпізнанності.
У 1920-х сумки грали в основному декоративну роль, адже тоді жінкам потрібно було мати при собі лише декілька найбільш необхідних речей. Мініатюрні сумочки були яскравою прикрасою для вечірнього образу завдяки вишуканим візерункам з бісеру та вишивки.
У 1930-х великий внесок у тренди сумок внесло мистецтво: прийшли сміливі геометричні малюнки з стилю ар-деко, а видатний сюрреаліст Сальвадор Далі взяв участь у створенні однієї з колекцій модного будинку Schiaparelli.
У 1940-х думки про моду пішли на другий план через Другу світову війну. Проте мати зручну сумку в такий нелегкий час було важливо, і тому дизайнери створили форму, яка з тих пір стала класикою – клатч-конверт.
У 1950-х сумка стала важливим предметом статусу і показником фінансового благополуччя. Найбажанішими моделями були Chanel 2.55 і Hermès Kelly, і їх престиж анітрохи не вичерпався за останні 60 років.
У 1960-х сумки трансформувалися під впливом нових субкультур. Молодіжна течія «Свінгуючий Лондон» породила кольчужні сумки, а також сумки з божевільними принтами, навіяними поп-артом. З моди хіпі прийшли бахрома, замша і вишивка.
У 1970-х настала епоха диско, і стояло завдання вбити наповал усіх гостей вечірки. Тому в моду на сумки увійшли паєтки, металеві ланцюжки, кристали і пір'я.
У 1980-х знову стали більше турбуватися про статусність сумки, через що дизайнери стали використовувати помітні логотипи і збільшили розмір сумок.
З 1990-х років почалася безперервна гонка за найостаннішими трендовими сумками, які отримали титул it-bags. Першими такими сумками стали Fendi Baguette, Dior Lady Dior і Prada Vela.
У 2000-х список it-bags розширився завдяки модницям в серіалах, моделям і поп-зіркам. Зокрема випустили Dior Saddle Bag, Fendi Spy Bag і Balenciaga Motorcycle – прототип Balenciaga City. З приходом Instagram у 2010-му it-bags стали з'являтися ще частіше. Серед найбільш пам'ятних з них були Celine Luggage Tote, Givenchy Antigona, Jacquemus Le Chiquito і Saint Laurent Sac de Jour.
І наостанок заглянемо у майбутнє: чи буде щось із трендів останніх 100 років актуально знову у сезоні весна-літо 2021?
1 | Ланцюги
Ланцюги любили використовувати у вечірніх сумках 70-х, але сучасні дизайнери вивели цей тренд на новий рівень. Тепер ланцюг – не просто витончена прикраса сумки, а беззаперечний центр уваги, що приковує до себе усі погляди. Особливо захопився великими ланцюгами JW Anderson: у його колекції масивні ланки прикрашають і корпус сумок, і ремінець.
2 | Об'ємні сумки
З тренда на непрактичні мікро-сумочки ми йдемо у протилежну крайність. Тепер вся увага на містких тоутах і шоперах. Такі представлені, наприклад, у нових колекціях Stella McCartney, Balenciaga і Givenchy.
Як і раніше не вщухає мода на об'ємні клатчі у стилі The Pouch від Bottega Veneta. Наприклад, Isabel Marant випустили клатч Luz, прикрасивши виріб золотими заклепками, а у Balenciaga є довгастий клатч Cloud.
3 | Геометричні фігури
У 50-х дизайнери любили грати з незвичайними геометричними формами сумок, і ось знову цей напрямок зустрічається у колекціях цього року. Jacquemus експериментує з формою куба, у Stella McCartney зустрічаються півкола, у Balenciaga – знакова форма Hourglass, нагадує коронний силует модного Будинку, а у Marc Jacobs – мініатюрні кола.
4 | Яскраві кольори
Крім геометричних фігур для любителів ексцентричних сумок зараз доступна безмежна палітра фарб. Такі бренди, як Marc Jacobs, Kenzo та Versace у цьому сезоні дали повну волю своїй фантазії і обдарували нас соковитими життєрадісними відтінками – від яскраво-рожевого до небесно-блакитного.
5 | Оновлені it-bags минулого
Модні будинки перевипускають свої культові сумки у більш сучасному форматі. Серед них оновлена Gucci Jackie з 50-х. Вона має більш мінімалістичний вигляд – більше немає класичних квіткових принтів і логотипів, тепер їх замінює однотонна шкіра. У новому вигляді з'явилися також хіти цього століття: Givenchy Antigona перетворилася у більш розслаблену Antigona Soft, а новий дизайнер Метью Вільямс став автором ще однієї варіації – з масивним ланцюгом, в той час як Balenciaga випустили нову інтерпретацію Classic City – більш структуровану Neo Classic.
Як ми бачимо, практично усі нові тренди мають щось спільне з трендами минулого, або ж повністю їх повторюють. Воно й не дивно, адже модним тенденціям властиво повторюватися кожні 15-20 років.
Однак циклічність моди не означає, що ми досягли межі і більше не здатні генерувати оригінальні ідеї. Кожен з нас унікальний на генетичному рівні, а отже – і фантазія наша здатна підкорювати нові висоти! Навіть при поверненні старих трендів дизайнери найчастіше привносять щось нове, адже такий аксесуар як сумка можна варіювати нескінченно.
До того ж постійно змінюється суспільство, а разом з ним наші потреби і переваги. Останнім часом сприйняття моди стало змінюватися в корені, так як невтішні прогнози з приводу глобального потепління змусили нас задуматися, як надмірне споживання впливає на планету. Ми стали більше турбуватися про те, з чого зроблений наш одяг і яким чином його виробляють.
Також велику роль в еволюції моди грають технології. З огляду на стрімкий темп технологічного прогресу, скоро в тренді можуть бути матеріали, які ми зараз не можемо собі навіть уявити. Варто відзначити і прогрес у наших уявленнях про красу і гендерні ролі в суспільстві: тепер багато речей, які ми носимо щодня – футболки, кросівки, худі – унісекс, а нещодавно традиційно жіночі речі стали з'являтися у чоловічих колекціях. Все частіше ми бачимо моделей з нестандартними параметрами, зовнішністю, тому можна припустити, що незабаром дизайнери не стануть дотримуватися встановлених канонів краси.
У майбутніх колекціях ми можемо очікувати як щось знайомого, так і абсолютно нового. Квінтесенція творчості і моди полягає якраз в цьому – можна простежувати закономірності і цикли, але ми ніколи з точністю не вгадаємо, що нам піднесуть дизайнери у майбутньому.
Кошик порожній
Cайт принадлежит компании UATREND FASHION LTD