Дуже дивні справи: екстравагантні тренди в історії моди

Категорії

Прагнення вражати публіку та створювати нові тенденції часто приводить дизайнерів до абсолютно унікальних шедеврів, але часом їхня уява настільки випереджає моду, що результат шокує. Часто, спершу, тенденція сприймається добре, і лише озираючись назад ми починаємо дивуватися, як люди могли таке носити. Найбільш сміливі, новаторські ідеї найшвидше опиняються на хвилі популярності, але й так само швидко втрачають свою актуальність, а через пару років можуть здаватися зовсім абсурдними. Згадаймо найшокуючіші тренди за всю історію моди?

 

  1.     Чопіни

   Чопіни – взуття на платформі заввишки до 50 см, яке увійшло в моду у XVI столітті. Тренд на чопини зародився у Венеції: їх винайшли з метою убезпечити ноги дівчат від вічно вологих та брудних тротуарів міста на воді. Крім практичної користі ці туфлі привносили в образ і елемент статусу: жінки, які їх носили, у прямому сенсі височіли над усіма іншими.

З Італії популярність чопінів поширилася і на Іспанію, але інтерпретації тренду цих країнах відрізнялися. В Італії чопи поєднували зі спідницями, які їх повністю перекривали, що візуально витягувало силует. Носили їх переважно аристократки. Подовжена спідниця давала можливість з легкістю повідомити про своє соціальне становище, адже зайві сантиметри розкішної італійської тканини могли собі дозволити лише багаті люди. Оскільки самі чопіни рідко були на увазі, їх дизайн був досить простим: дерев'яна платформа на широкій основі, звужена до середини.

В Іспанії ж чопіни були головним акцентом образу, оскільки поділ сукні закінчувався вище. Платформа, виготовлена ​​з пробки, була покрита шкірою з філігранним малюнком. Іноді можна було зустріти навіть діаманти та інші рідкісні дорогоцінні камені. Поверх одягу іспанки часто накидали довгий чорний шарф, прикриваючи ним весь інший одяг, через що взуття виходило на перший план.

Платформа і зараз є актуальним елементом взуття. Особливо використовувати платформу любить бренд Saint Laurent: вона присутня і в босоніжках (як у культових Tribute), і в черевиках. Також платформа часто зустрічається у моделях Giuseppe Zanotti та Fendi. Звичайно, в сучасних реаліях платформа не досягає таких масштабів популярності, як в епоху Відродження, але часто доповнюється каблуком.
Дуже дивні справи: екстравагантні тренди в історії моди 1

  1.     Кульгава спідниця (Hobble skirt)

   Дієслово “to hobble” перекладається з англійської як «кульгати», і це ідеально визначає вплив «кульгавої» спідниці на тих, хто наважився її носити. Спідниця довжиною по гомілку була звужена до низу настільки, що навіть найменший крок вдавалося зробити з великими труднощами. З приходом моди на «кульгаву» спідницю, газети заповнилися статтями про інциденти, спровоковані цією спідницею: жінки падали на сходах, подвертали гомілки і навіть ламали ноги.

Але вузький поділ спідниці не був недоліком дизайну, у такого крою була певна мета. У 1910-х, коли «кульгава» спідниця набрала популярності, активно прогресував рух жінок за виборче право. Свобода жінок становила загрозу традиційній будові суспільства, тому потрібні були нові способи її придушити. Ці спідниці допомагали досягти цього буквально, максимально обмежуючи свободу пересування жінок.

Через свою непрактичність кульгава спідниця мала успіх в основному у вищих верств населення, оскільки аристократкам не потрібно було вести особливо активний спосіб життя. Працюючі жінки, які теж хотіли долучитися до цього тренду, доповнювали спідниці схованими розрізами та складками, щоб хоч якось полегшити пересування у них.

Сьогодні дизайнери з великою увагою відносяться до свободи руху. Спідниці довжини міді і максі найчастіше або мають більш вільний силует, що летить, або виконані з більш податливої ​​тканини. У Victoria Beckham, наприклад, спідниці міді для зручності доповнюються складками та розрізами. Також сьогодні особливо популярні трикотажні спідниці в рубчик - хоч вони і вузькі, матеріал легко тягнеться і дозволяє ходити без труднощів. Такі зустрічаються в останніх колекціях Andrea Adamo, Jonathan Simkhai, JW Anderson та Acne Studios.
Дуже дивні справи: екстравагантні тренди в історії моди 2

  1.     Космічна мода

   У 50-х і 60-х між США та СРСР відбувалися активні перегони у сфері дослідження космосу. Для дизайнерів одягу ця тенденція стала величезним джерелом натхнення: в одязі з'явилися елементи космічних скафандрів, срібний колір, космічні мотиви. Але вплив космічних перегонів на цьому не закінчувався. Після підкорення космосу, що раніше здавалося нереальною мрією, дизайнери стали прагнути створити щось абсолютно непередбачуване та новаторське, все більше даючи волю своїй бурхливій фантазії.

Французький модельєр Андре Курреж, засновник бренду Courrèges, був одним із головних революціонерів у світі моди часів 60-х. У його колекціях з'явилися шоломи, величезні сонячні окуляри, геометричні аплікації та вирізи, металізовані черевики на плоскій підошві, сучасні матеріали (пластик та ПВХ). Курреж волів щільніші матеріали, щоб одяг зберігав форму і створював чіткі прямі лінії.

Ще одним першовідкривачем космічної моди був Пако Рабан. Його коронним твором стала «кольчужна» сукня – сукня з переплетених металевих дисків, що нагадувала броню космічного воїна. Виглядала сукня-кольчуга дуже ефектно, але гострі металеві ланки врізалися у шкіру моделей.

Трохи більш носійну версію нової моди підніс П'єр Карден. У своєму одязі він використав геометричні принти, доповнював нейтральні речі металевими акцентами – наприклад, додавши до мінімалістичної чорної сукні срібні ботфорти та ремінь.

З того часу на подіумах періодично з'являються нові колекції, що нагадують нам про космічну моду 60-х. Наприклад у показах Balmain сезонів осінь-зима 2018/19 та весна-літо 2019 були помічені срібні комбінезони та ботфорти, а Comme des Garçons у 2017 — сукня зі срібних сфер.

 

Таким чином, найепатажніші тренди, як правило, надовго не затримуються. Вони не є найкомфортнішими, через якийсь час втрачають новизну, і навіть починають набридати. Якщо ж вони і повертаються в моду, то в менш утрированому варіанті: платформи стали нижчими, вузькі спідниці – зручніше, а від божевільних космічних форм залишилися лише металеві кольори та геометричні форми.

Але, впевнені, дизайнерські експерименти не перестануть радувати нас у майбутньому. Адже сьогодні головне завдання будь-якого бренду – боротися за увагу аудиторії. А завоювати нових шанувальників легко, презентуючи світові нові, абсурдні та дивні, іноді навіть із ноткою fashion-хайпу, тренди.

Подборка товаров
16 250 грн
8 130 грн 
( -50 %)
SPECIAL OFFER  -15 % 6 910 грн

Немає на складі

16 134 грн
6 450 грн 
( -60 %)
SPECIAL OFFER  -15 % 5 486 грн

Немає на складі

Підписуйся на Instagram

Cайт принадлежит компании UATREND FASHION LTD

Згорнути
Показати більше